چهارشنبه، مرداد ۳۰

مصادره قوم یهود توسط اسلام - 1


مصادره فقه قوم یهود در مکه و مصادره اموالشان در مدینه - قوم بنی قینقاع

بخش نخست

اسلام در دوران 13 ساله خود در مکه فقط چند اصل را ارائه داد.
1 - توحید به الله ( البته الله ساخته ذهن محمد نه خداوند واقعی ).
2 - نبوت ( قبول کردن 124000 پیامبر ).
3 - خواندن نماز.
4 - دادن زکات به نحوه اختیاری.
5 - روزه گرفتن به راه و روش مرسوم قوم یهود.
6 - ادامه مراسم حج برگرفته از رسوم قبلی تازیان ( عرب ).

در مدینه بخاطر اتحاد با قوم اوس و خزرج و دلگرمی از بابت پشتیبانی محلی اولین کار محمد جدا سازی شریعت خود با قوم یهود بود با تغییر قبله:
بقره(144) روی کن به طرف مسجدالحرام و شما مسلمین نیز هر کجا باشید در نماز روی بدان جانب کنید.

سپس روزه را از دهم محرم به ماه رمضان با مراحل خود تغییر داد. احکامی مثل طلاق و نکاح - نجاسات - ختنه - تعدد زوجات - سرقت - حد زنا و قصاص - دیه- حدود تعیین محارم با تغییرات و تعدیلاتی از تورات در مدینه ارائه نمود.
این تغییرات و رویکرد و تغییر قبله و مصادره کامل فقه یهود عامل نگرانی قوم یهود شده بود.

در بدو ورود به مدینه عهد و توافقنامه ای بین محمد و قوم یهود منعقد شده بود بنام" موادعه" که نوعی همزیستی مسالمت آمیز و پیمان نامه عدم تعرض بر یکدیگر بود. ولی زود با این تغییرات در شریعت و ارائه شش غزه و شش سریه و ترور داخلی دگراندیشان در مدینه و نظامی گری محمد، قوم پولدار و ثروتمند یهود بشدت نگران شدند که مبادا خود هدف این بلند پروازی نظامی محمد قرار بگیرند. این دقیقا همان اتفاقی بود که بعداُ در تاریخ صدر اسلام ثبت شد: یعنی مصادره کامل فقه یهود در مکه و مصادره کامل اموال و پول و زمین در مدینه.
اختلاط سوا سازی قبله و مصادره فقه یهود در مدینه با کارنامه شدیداُ فشرده محمد در طول فقط دو سال اول هجرت یهودیان را وحشت زده کرده و این کارنامه فشرده جنگی محمد در سال دوم هجرت یهودیان را بشدت نگران نموده بود:

کارنامه جنگهای محمد تا سال دوم:
1-
غره ودان- 2- غزه بواط – 3- غزه عشیره - 4- غزه سفوان - 5- غزه بدر- 6-غزه بنی سلیم.

1-
سریه عبیده بن حارث- 2- سریه حمزه بن عبدالمطلب- 3- سریه سعد بن ابی وقاص - 4- سریه عبدالله بن جحش- 5- سریه عمیر بن عدی برای ترور عصماء دختر مروان- 6- سریه سالم بن عمیر برای ترور ابوعفک پیرمرد نابینای یهودی به جرم شعرخوانی بر علیه محمد.

براستی که بررسی این وسعت نظامی گری در مدینه فقط تا سال دوم برای پیامبری با 4617 آیات صلح جویانه در مکه عامل نگران کننده ای برای قوم ثروتمند بنی قینقاع بود. آنان از نزول آیات جهاد و قتال و غنائم در مدینه مطلع بودند این خود وحشت مضاف را در آنان ایجاد می نمود.

یک ماه بعد از پیروزی بزرگ 50 هزار دیناری در سرقت و راهزنی بدر نوبت به تسویه حساب با یهودیان مدینه شد. شیرینی پول راهزنی بدر و رفع نیازمندیهای اقتصادی گرسنگان مهاجر و همچنین ازیاد روحیه جنگی نو مسلمانان از شکست قریش در وادی بدر، این انگیزش را ایجاد نموده بود که از طریق قتال و جهاد هم گسترش و امور دینی بهتر پیش می رود و هم نان و آبی هم نصیب رزمندگان می گردد در ضمن راه و رسم و حرفه و شغل آیین اجدادی تازیان در جنگهای 8 ماهه و کشتار و  زد و خورد هم تامین می گردد.

در مدینه 3 طایفه بزرگ یهودی برای قرن های متمادی در کنار تازیان زندگی می نمودند. قوم بنی قینقاع که جز ثروتمندترین و از صنعتکاران بودند با متحد و هم پیمان عرب خود یعنی قوم خزرج که کارگری روز مزد این قوم یهود را هم به عهده داشتند. قوم بنی النضیر و بنی قریظه هم به کشاورزی مشغول و با طایفه اوس هم پیمان بودند.

عامل شروع این نزاع و چپاول این قوم ثروتمند بدین نحو شروع گردید که زن مسلمان شیر فروشی در بازار بنی قینقاع برای فروش شیر خود رفته بود. یکی از جوانان شیطان یهودی بدون آنکه زن مسلمان متوجه گردد با تکه خاری چادر زن را به لباس زیر او سنجاق نمود بطوریکه وفتی زن برخواست چادر و لباس هر دو با هم بالا رفتند و زن معذب و نگران شده و این عمل باعث تمسخر و خنده جماعت یهودیان در بازار گردید. زن مسلمان شروع به فریاد نمود و یکی از مردان مسلمان به مرد جوان یهودی که این کار را نموده بود حمله و او را از پای در آورد. چون این نزاع در بازار یهودیان اتفاق افتاده بود بالطبع جمعیت یهودی بیشتر از مسلمانان بود و آنان هم بر مرد مسلمان حمله ور و او را به قتل رساندند.

این واقعه و قتل براحتی در عرف تازیان قابل حل بود. مسئله کاملا زمینی و دنیوی بود. جوانکی از روی شیطنت و نفهمی عامل این واقعه شده بود. یک یهودی و یک مسلمان کشته شده بودند. این دیگر به الله و نزول آیات آسمانی ربطی نداشت.

محمد در بینش خود آیین سیاسی اسلام با ابداع الله در نهان و ضمیر خود با انتساب گفته های خود بر الله زمینه حضور تازیان و نو مسلمانان را به راحتی برای حصول به منظور و هدف زمینی خود فراهم می نمود. بنابراین طبق معمول خالق عالم و گیتی و زمین و آسمان به خاطر جزیی مسئله ای که امکان اتفاق افتادنش هر روزه در همه جا امکان دارد وارد این قضیه شده و با نزول آیه ای به توسط جبرئیل امین خواستار حل مناقشه و در نهایت غزه و نظامی گری و چپاول و مصادره اموال این قوم ثروتمند و صنعتکار یهودی شد.

الله همین یک ماه قبل در واقعه راهزنی و سرقت بدر بالغ بر 47 آیه از سوره های انفال – آل عمران – نساء- محمد نازل نموده بود. اکنون ارسال فقط چند آیه ناقابل دیگر که برای او کاری نداشت. در ضمن بوی شیرین پول و غنائم و مصادره اموال قوم بنی قینقاع عامل کاتالیزوری برای الله در تسریع آیات نزولی بود.

شان آیات نزول برای حل مناقشه زن شیرفروش در بازار مدینه :
انفال( 8- 57- 58 ) آل عمران( 10- 11- 12-13 ) مائده( 13- 51- 52 )نساء( 51- 52 )

ادامه دارد...



کمی تامل کنیم و قدری تفکر



هیچ نظری موجود نیست: