سه‌شنبه، شهریور ۵

آیا از نظر شما اسلام دین آزادی عقیده است ؟!


در دین اسلام ، بر خلاف اعلامیه جهانی حقوق بشر ، که حق افراد را در تغییر دین محترم می شمارد ، شخصی که از دین بر می گردد ، مرتد نامیده شده و طبق قواین اسلام جزای مرتد ، مرگ است.
--------------------------------------------

هر کس غير از اسلام ديني قبول کند (یا داشته باشد) هرگز از او پذيرفته نشود و او در جهان ديگر از جمله زيانکاران خواهد بود.

آل عمران - آیه 85
-----------------------------------------------

ماده ی ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر :

هر انسانی سزاوار داشتن آزادی اندیشه، وجدان و دین است؛ این حق شامل آزادی دگراندیشی، تغییر مذهب ، و آزادی علنی و آشکار کردن آئین و ابراز عقیده، چه به صورت تنها، چه به صورت جمعی یا به اتفاق دیگران، در قالب آموزش، اجرای مناسک، عبادت و دیده بانی آن در محیط عمومی و یا خصوصی است
.
-------------------------------------------------

امام اول شیعیان - نهج البلاغه خطبه 74 :

من با خارج شوندگان از دین احتجاج می کنم و با شک کنندگان در دین دشمنی می کنم.
-------------------------------------------------

سوره توبه آیه 2 :
بنابراین، اى بی ایمانان، چهار ماه در این سرزمین بگردید، این مدّت را به شما مهلت مى دهیم و شما را از تعرّض مؤمنان در امان مى داریم تا بیندیشید و براى سرنوشت خویش تصمیم بگیرید، یا از شرک دست بردارید و یا آماده نبرد شوید، و بدانید که شما نمى توانید خدا را درمانده کنید، و بدانید که خداوند کافران را خوار و ذلیل خواهد کرد.
---------------------------------------------------

بقره - آیه 193 :
با کافران ( آزاد اندیشان ) و کسانی که ایمان ( به اسلام ) نمی آورند جنگ و کشتار کنید تا فتنه و فساد از روی زمین محو شوند و همه به دین اسلام بیایند.
--------------------------------------------------

توبه 29 :
با یهودیان و مسیحیانی که ایمان به الله و روز قیامت نمی آورند و آنچه را که الله و محمد حرام کرده اند بر خود حرام نمی دانند و به دین اسلام نمی گروند ، جنگ و قتال (کشتار) کنید تا آنگاه که مجبور شوند با ذلت به اسلام جزیه (مالیات برای نفس کشیدن) دهند.




کمی تامل کنیم وقدری تفکر


هیچ نظری موجود نیست: