پنجشنبه، مرداد ۱۷

دین های ابراهیمی و آپدیت آنها - داوید یا داوود


سازمان های برنامه نویس و نرم افزار سازی، هر از گاهی برنامه های خود را به روز می کنند و ورژن های نوینی را به بازار می فرستند که برنامه ها و پرونده ها و فایل های ورژن های پیشین را نیز پشتیبانی و ساپورت می کنند. نگاهی بیندازیم به کتابهای دین های ابراهیمی و ورژن های آنها:

در تورات و عهد عتیق، "داوید" شاه است، در قرآن نامش می شود "داوود"، و نبی یا پیامگیر هم می گردد!

در عهد عتیق، "مزامیر" ترانه ها و سروده های عاشقانه "داوید" است و در قرآن "داوود" دارای کتابی آسمانی به نام "زبور" می شود.

در کتاب یهود، "داوید" چوپانی است که با کشتن یک دشمن بزرگ و نیرومند شایسته رهبری و فرماندهی یهودیان می شود؛ و در قرآن زره باف است!

در عهد عتیق زنی را به نام "بت شبع" به بارگاه خود می خواند و او را باردار می کند و شوهر زن را به جنگ می فرستد تا کشته شود، سپس آن زن را به همسری خود در می آورد، "ناتان" پیامگیر او را سرزنش می کند و داوید را با داستانی از دو برادر که برادر بزرگتر می خواهد تنها چارپای برادر کوچکتر را از آن خود کند، از کار نادرست خود آگاه می کند.

و در قرآن، آن دو برادر به راستی از نمازخانه بالا می روند و ناگهانی پیش داوود می روند به گونه ای که او را می هراسانند، و داستان دادخواهی خود را می گویند! و داستان هوس بازی داوید داوود شده نیز به فراموشی سپرده می شود!

از اینگونه ناهمخوانی ها در کتابهای آسمانی دین های ابراهیمی بسیار می توان یافت!

با اینکه الله بارها و بارها در قرآن توانایی خود را در نگهداری سخنان خود از گزند و دگرگونی و تحریف و تحریض به روشنی گفته است؛ گویا چندان هم در نگهداری نسخه های پیشین از گزند و دستکاری ها توانا نبوده است!

و همچنین ورژن های نوین کتابهایش، با ورژنهای پیشین آنها چندان هم همخوانی ندارند و در بیشتر جاها پرونده ها و داستان های پیشین را پشتیانی و ساپورت هم نمی کنند!

اندکی تامل کنیم و قدری تفکر




هیچ نظری موجود نیست: